Sunday, December 24, 2006

"Mrkvová šťáva?" dohadoval se McCoy. "Promiňte, nic mi do toho není." Kvapně se snažil otázku stáhnout, když viděl, že Spock chvíli nic neříká.
"Jak jsem již řekl, lidské společenské mravy mě neurážejí." Spock pozvedl sklenici, jako by to byl exemplář k rozboru. "V tomto nápoji je beta karoten jen jednou z více složek," Vyjmenoval dlouhý výčet vitamínů a doktor znal jen některé. "Jsem napůl člověk a napůl Vulkánec, a tak tato směs nezbytně doplňuje mou stravu, neboť biochemicky vyžaduji zcela ojedinělou kompozici výživy." Toto odhalení McCoy přijal se zdvořilým zájmem. Spock pokračoval: "Tento nápoj jsme vyvinuli brzy poté, co jste nastoupil do služby na Enterprise. Říkal jste tomu oranžové bláto a radil jste mi, ať to piju nejméně jednou týdně."
"Aha. Tak aspoň doufám, že to chutná líp, než to vypadá," soucitné poznamenal McCoy.